Stúdió tánckar megalakulása

A Stúdió tánckar 1973 augusztusában alakult meg azzal a céllal, hogy professzionális néptáncosokat képezzen elsősorban a KISZ együttes számára.

Korábban ugyanis az együttes, nagy létszámú tánckarral, zenekarral, időnként még kórussal is kiegészített látványos előadásokat tartott, de egyre több olyan felkérés érkezett az együtteshez, amit kis létszámú tánckarral és zenekarral kellett teljesíteni.

Az egyre szaporodó, kis létszámú előadás lebonyolítására jelentkező igény szükségessé tette, egy bármikor mozgósítható hivatásos tánccsoport létrehozását.

Ezt a döntést az is kikényszerítette, hogy akkortájt Magyarországon nem volt hivatásos néptáncos képzés, illetve a Balettintézet is csak 1972-ben indította el a néptánctagozatot.

A helyzetet az is bonyolította, hogy a már működő hivatásos együttesek is az amatőr együttesektől csábították el a tehetségesebb néptáncosokat.

Somogyi Tibort koreográfust kérték fel a Stúdió tánckar megalakítására és vezetésére.

Eleinte egy óra balett és egy óra “Somogyi” technika volt a napi tréning, de a Mester elég hamar összerakott egy kétrészes műsort és megkezdte „menetelését” a Stúdió tánckar.

Általában 100-150 előadás, de volt olyan esztendő amikor 200 felett volt az előadások száma.

image_pdfimage_print
4 thoughts on “Stúdió tánckar megalakulása
  1. Kedves Guszti!
    Gratulálok a honlaphoz és ha a Stúdióval kapcsolatban kérdéseid vannak, szívesen állok rendelkezésedre.
    Sajnos Sket Úr emlékező tehetségével komoly bajok vannak. A Stúdió tánckar próbái délután 2-től fél 5-ig, 5-ig tartottak. Tőlem függetlenül, így emlékszik Varjasi Judit, Cziráki Jóska, Kormos Csilla stb. Amit a többi tanárról írt az viszont igaz.
    Üdv Horváth Pista

    • Kedves Guszti,
      A Horváth Pistának nem üzenek, hanem most itt válaszolok, elnézést, hogy nem urazom le.
      Mindig másra szokott hivatkozni ez az Ő stílusa, sajnos.
      Az kezdetekkor a Varjasi Judit akire a Horváth hivatkozik, ott sem volt, honnan tudná mi volt az elején. A Csilla a Csucsu autentikusak.
      Volt olyan, hogy délután volt próba, de csak a gimnázium beindulása után, előtte délelőtti próbák voltak.
      De hogy jutottunk ide, hogy ilyen levelek születnek…?

      Guszti, remélem jól sikerült az árverés, én régóta keresem a Béla bácsi Tüzek című táncjátékából az apródok táncára vonatkozó rajzot, bármit!
      Sok sikert mindenkinek aki tolta az együttes szekerét.
      Sket Pista

  2. Kedves Guszti,

    Nem tudom kitől hallottad az alábbi mondatod a Stúdió kezdeti munkájáról , de úgy ahogy van, nem fedi a valóságot!
    “Eleinte egy óra balett és egy óra “Somogyi” technika volt a napi tréning, de a Mester elég hamar összerakott egy kétrészes műsort és megkezdte „menetelését” a Stúdió tánckar.”
    Soha nem volt olyan, hogy két óra munka volt. Az Öreg a kezdetektől 9h -tő l12h-ig vagy 13h-ig próbált.
    És akkor nem beszéltem arról, hogy a Karsai tanította a pantomimot, a Szirmai Béla a színészmesterséget, az Ági néni pedig artista órát tartott.

    Javítsd ki, én ott voltam az “esetnél”, és a nevem egy t-vel írom.

    Gratulálok a munkádhoz.
    Üdv, Sket Pista

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Protected by WP Anti Spam